Co robić aby ciało wyglądało lepiej? Sportowe porady przed letnim sezonem.

376

W obecnych czasach dbanie o sylwetkę jest w modzie. Z każdej strony odbieramy sygnały które mają nas zachęcić do sportowego trybu życia. Zdrowe jedzenie i treningi coraz częściej znajdują miejsce w życiu wielu osób. Faceci od zawsze lubili trenować, ponieważ w kanonie męskiego piękna od lat jest dobrze zbudowana sylwetka. Obecnie kluby fitness pękają w szwach od naporu nowych adeptów treningu siłowego. Co aby wyglądać lepiej? O tym piszemy poniżej.

Na początku zacznij od fundamentów 

Wiele osób bagatelizuje temat jakim jest odżywianie. Ludzie myślą, że odpowiednia dieta jest potrzebna tylko dla tych którzy sport uprawiają na wyższym poziomie niż rekreacja. Jest to podstawowy błąd, ponieważ odpowiednie odżywianie jest fundamentem i podstawą do jakichkolwiek zmian sylwetki. Jest też podstawą do zachowania zdrowego organizmu. Nieodpowiednie nawyki żywieniowe i jedzenie niezdrowych produktów prowadzi w pierwszym stopniu do zmian w wyglądzie. Niechciane zmiany skórne, niekontrolowane zwiększenie wagi, spadek wydolności organizmu, zwiększona potliwość. To tylko kilka efektów niezdrowego jedzenia. Jeśli marzy nam się ciało greckiego boga którym zwrócimy na siebie uwagę pięknych kobiet kiedy rozbierzmy się latem na plaży, musimy zacząć od ustalenia dobrej diety. W zależności od tego jaki chcemy uzyskać efekt, tak powinniśmy ułożyć naszą dietę. Jeśli chcemy do lata zrzucić zbędny tłuszcz, musimy obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i odjąć od niego odpowiednią ilość kalorii, tak aby wymusić w organizmie reakcje które powodują spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli zależy nam na budowaniu zdrowej, beztłuszczowej tkanki mięśniowej, musimy do naszego zapotrzebowania dołożyć tyle kalorii aby nasz organizm miał budulec do budowania mięśni. Nie możemy przesadzić, ponieważ dodatkowa energia odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej, której nie chcemy. 

Trening

Jeśli już mamy ułożoną dietę możemy skupić się na treningu. Metod treningowych jest niezliczona ilość. Dla początkujących adeptów siłowni najlepszym rozwiązaniem będzie trening FBW (Full Body Workout), czyli trening całego ciała. Nasze mięśnie potrzebują równego bodźca, aby równo się rozwijać. Wielu mężczyzn myśli tylko o tym, aby zbudować duże ramiona i szerokie plecy, jednak najważniejsze jest to, aby wszystkie mięśnie trenować równo. W początkowym etapie naszego treningu z ciężarami ważne jest aby ulepszyć każdy mięsień, tak aby później skupić się na priorytetowych partiach i nie pozostawić niczego w tyle. 

5/5 - (3)